Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Fördriver tiden

Publicerad 2018-09-16 12:17:16 i Allmänt,

Försöker fördriva tiden nu när barnen är i väg utomlands. De åker med sin pappa och hans nya. En vecka ska de vara borta, vilket redan känns som en evighet. Så klart mycket för att det började med en helg. I går hälsade jag på mamma och fick mat hos syrran. Det var trevligt. Pä kvällen satt jag sjukt åksjuk i en bil och spelade så det blev en tidig kväll. Men idag, söndag, vet jag inte vart jag ska ta vägen. Känner mig så ensam i livet och värst är det på helger och söndagar. 

Jag tänker mycket på mitt ex och vårt förhållande nu. Anledningen är nog att han ska gifta om sig nu borta i utlandet. Det är inte så att jag ältar vad som kunde varit och hur jag skulle gjort mer än att faktiskt lyssnat på magkänslan första gången tendenserna kom fram att han var otrogen i tankarna och att jag inte betydde nåt. Jag skulle ha vågat hoppa då redan. 

Nu försöker jag igen ändra hemma så minsta min e av honom försvinner. Fixade ny soffa u somras så den galma försvann. Sängen är nästa projelt. Den köpte vi nämligen tillsammans när vi var nygifta. Nu vill jag ha en ny, eller ny stomme i alla fall. Ska kolla blocket och andra annonssidor så jag blir av med denna. 

Samtidigt vet jag att jag inte kan radera honom ut ur mitt liv hur mycket jag än vill. Vi har tre barn ihop och det går inte att vara utan kontakt. Inte än. 

Att det ska vara så jäkla tungt att leva ibland. 

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela