Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Noll koll på ekonomi

Publicerad 2018-12-02 16:10:44 i Allmänt,

Barnens pappa betalar mig varje månad för gemensamma utgifter för barnen och ett gemensamt lån vi har. Tror jag varit för snäll när jag räknat ut så han betalar nog 2-300 kr för lite. Det funkar och han för över pengar. Däremot nu när ridningen skulle betalas fick han spel och började prata om att det skulle ingå i summan varje månad och att han kunde betala hela summan och sedan betala mig mindre varje månad. Detta efter att vi diskuterat detta tidigare via mobil, sms och även ansikte mot ansikte. Blev så himla trött och får så ont i magen varje gång han inte vill betala för barnens aktiviteter. Jag har bestämt mig för att inte göra någon scen när han krånglar utan att vara lugn och låta honom vara den som krånglar. Jag ska vara saklig och lugn. Inte min bästa talang, men det blir enklare ju mer jag tränar. 

Baksidan av detta är att jag blir ledsen och känner mig nere. Kan inte njuta av första advent direkt efter detta. Föröker att hålla modet uppe inför jul och nyår, men det är svårt att alltid vara stark. Tur att det alltid går att finna tröst i naturen. 

(null)

Kommentarer

Postat av: Agneta

Publicerad 2019-05-06 22:13:31

Hej! Hittade din blogg ikväll. Hur går det sen senaste inlägget? Känner igen mig så mkt i det du skriver. Kan jag få kontakt med dig via mail eller telefon? Mvh Agneta

Svar: Hej, Jag kan mejla i helgen.
Det fixar sig kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela