Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Sommar

Publicerad 2016-06-14 13:32:05 i Allmänt,

Nu är det sommar och jag vet inte riktigt hur jag känner det. Är ledig hela sommaren, och barnen likaså. Men de är ju så klart hos C varannan vecka i sommar också. Fast hos mig i stället för fritids, vilket gör det bökigare för mig menalt.
 
Måste ta tag i den menala biten. Har låtit depp och tankar ta över under hela senvintern och våren och har gått upp i vikt eftersom jag inte tagit mig till träning som jag borde. Så blir jag så klart ännu deppigare för kläderna inte passar. Och så hamnar jag i en ond cirkel. Hur ska jag någonsin kunna träffa någon ny när jag har så himla dåligt självförtroende? Skulle behöva gå kurs i det! Och samtidigt vet jag att jag mår så mycket bättre när jag tränar. Nu är det sommar och nu är det dags att sakta försöka ta tag i allt igen. Jag är ju ledig hela sommaren och har ju tid. Och småätandet för tröst får jag ge sjutton i!
 

Lite för någon, mycket för mig. Denna jäkla vikthets. Fast jag mår kroppsligt bättre utan dessa extrakilon.
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela