Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Ringar

Publicerad 2015-05-25 23:11:35 i Allmänt,

När jag cyklade hem från jobbet idag saknade jag ringarna på ringfingret. Jag kände att något fattades och jag fick tänka till innan jag kom på vad det var för känsla. Jag har  gillat att ha ringarna där. Har gillat känslan att ha två ringar som visat att jag varit gift. Nu har jag inte dem, och kommer troligen aldrig mer att ha ringar på det fingret igen. Väntar ju bara på att märkena ska gå bort. De har jag nog eftersom jag gick upp så mycket i vikt och ändå använde ringarna. Jag hoppas att de märkena försvinner i sommar med sol och bad. 

Jo, sen hade jag och E ett sånt bra samtal igen där hon öppnade sig. De är så sällsynta och värdefulla för mig.  Vi pratade om boendet och hur hon vill ha det i framtiden. Än vet hon inte, men hon tycker det är skönt att bo här och jobbigt att C bor i ett helt annat område här i stan. Att hon saknade sin far, men samtidigt tyckte att det var skönt att bo på ett ställe, och att det nog blir lite hit och dit i sommar. Inte mej emot, hon får ju välja själv nu. 

Pratade även en massa med en kompis. Det är skönt att kunna vräka ur sig till någon som står helt på ens egen sida och håller med i allt, och med lite erfarenhet. Ganska bra dag idag! 

Kommentarer

Postat av: Teresa

Publicerad 2015-05-26 22:36:14

Hej
Du är duktig att skriva !
Vi har en liknade seperation förutom att mitt ex var otrogen och ljög för mig och barnen
Hör av dig om du vill
Kramar

Svar: Tack! Vad jobbigt med otrohet och lögner. Svårt att förlåta. Kramar!
Det fixar sig kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela