Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Lite vinster och en förlust

Publicerad 2015-05-17 22:59:32 i Allmänt,

Var iväg för första gången med E när hon skulle tävla på "sin" ridskolehäst Toker. Det regnade och var allmänt kallt så vinterjacka på. Den som körde var C, och vi skulle alltså vara på samma ställe en hel dag. Har peppar mig själv och verkligen tänkt på hur det skulle gå att ha hand om en häst, ansvar för att allt skulle gå bra och sen ta hand om E i fall det inte gick bra. Som tur var hade vi med en kompis till E och det gjorde susen. Så mycket hjälp som vi hade av Kompisen. Sen att det var andra kompisar där gjorde ju inte saken värre. Känner att jag skulle kunna leva det livet med häst och åka runt och tävla. Och känner man det efter en sån regnig och kall dag så är det nog så. Det gick bra att vara där med C. Han går ju på att han växt upp med hästar, men han kan knappt ta i en häst. Dessutom är han visst allergisk mot hästar, eller nåt i alla fall. Jag kände hela dagen att jag inte bryr mig så mycket om honom. Det kom en insikt om att det ju alltid varit så att han hållit sig undan och inte velat göra nåt, eller kunnat. Och sen har han inte visat någon känsla för mig heller när vi varit iväg. Kanske i hans värld, men jag har nog alltid sett andra par och hur de är och jämfört, och försökt få det så men att han inte velat. Jaja, jag känner mer och mer att jag går vidare, och känner tom att jag nog skulle kunna tänka mig någon annan som kan ge mig det jag vill ha ut i ett förhållande. Skönt att det går åt rätt håll. 

Hur det gick för E? De vägrade ut sig, men E var sjukt nöjd ändå! Älskade ungen min! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela