Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Leva i nuet

Publicerad 2015-05-14 23:34:41 i Allmänt,

Så hur går det att leva i nuet för mig? Det är svårt ibland, men idag kunde jag släppa och bara flyta med och åka till brorsan bara så där och grilla på kvällen. Så himla trevligt! Alla tre ungarna var med tillslut. L kom senare, han hade spelat match och C kom med honom. Jag ville inte att han skulle komma in så jag mötte upp och tog L vid dörren så slapp de andra träffa honom. Egoistiskt, visst, men jag har svårt att se att han ska vara en del av min familj. Han har gått vidare, och det ska även jag göra och då vill jag inte ha honom i mitt liv alls längre. Han behöver inte veta om mig och om vad jag gör. Funderar på att ta bort honom från Facebook tom, han ska nog inte se mig och min status. Måste nog även begränsa några gemensamma vänner som han umgås med. 

Nuet måste jag leva i, och inte pilla. Det är inte lätt, men ju längre det går ju lättare att inte bry mig. Det är dit jag vill komma, att jag inte bryr mig alls utan bara går vidare. Jag har gjort det förr med folk, och kan göra det igen. Och ska nog kolla in nån datingsida på internet. Ja, det ska jag....



Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2015-05-15 10:35:46

Det gjorde jag. Tog bort X från allt.
Jag vill inte att han ska se vad jag gör med vilka osv...
Jag hoppas att du mår bra!
Stor kram ❤️

Postat av: Selma

Publicerad 2015-05-15 19:05:27

ja, jag ska nog faktiskt göra det. Eller begränsa honom. Vill gå vidare nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela