Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Hitta rätt tankar

Publicerad 2015-05-04 05:00:38 i Allmänt,

Vaknar så himla tidigt och kan inte somna om. Är trött men tankarna virvlar när jag ligger där i sängen och försöker somna om. Igår var en bra dag trots att jag fick punka igen på cykeln. Lagade punka på lördagen också. Baksidan av sista april är allt glas på cykelvägarna. Jag åt för mycket igår, som många andra dagar nu på sistone. Har gått upp lite och det är inte bra. Måste ta tag i matvanorna och överätandet! Det var dockfint väder igår och jag var ute en del. Planterade om mina tomatplantor. Det är ett jäkla schå med dem. Nu kommer jag ihåg varför jag inte haft några nå nåt år eller två. Jag bråkade med C i telefonen också för den delen. Blir så trött på att han ska förklara sig en massa, jag blir sur och irriterad på hans förklaringar, ursäkter och undanflykter. Som jag ser dem i alla fall. Inte han så klart. Han tycker att det är bra så som han är. I hans ögon är jag den som gör fel och han är tydligen felfri. 

Hur som helst, det hela taget så var det ändå en bra dag igår. Skrev det negativa, men känslan igår var bra. Jobbar ju på att leva i nuet, vilket inte är det lättaste. Särskilt inte när jag låter C få mig ur den känslan. Nya tag med stress på jobb och hemma så jag slipper tänka på fel saker. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela