Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Telefon

Publicerad 2015-06-09 22:59:53 i Allmänt,

Herregud att vi inte ska kunna prata på telefon! Det som händer är att vi bråkar, varje gång. C faller in i gamla vanor att anklaga mig för hur jag säger saker och kallar mig otrevlig. Han antyder dessutom att jag borde erkänna mina brister och be om ursäkt. En massa krav på mig, men när jag tycker att han är otrevlig får jag bara till svar att det tycker inte han att han är. Jag orkar inte. Det otrevliga jag gjorde idag var att fråga om han inte läste breven från Ms lärare och då ville han bli servad och jag svor, och fy vad hemskt det var....kommer aldrig att kunna vara naturlig i hans närvaro igen. Vill bara att jag skulle slippa honom, men det är många år kvar. Jag hoppas att han flyttar ihop med sin nya flamma och bosätter sig i en liten stad 7 mil härifrån. Och sen att det tar slut och att han står där ensam igen och igen. Hemska tankar som jag tillåter mig tänka ibland. Men, det är de positiva tankarna jag jobbar med. De som för mig framåt! Upplever första våren på hur länge som helst utan vårdepression, vilket är skönt. Hoppas kunna lägga detta äktenskap bakom mig snart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela