Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Träning

Publicerad 2015-07-01 06:58:52 i Allmänt,

Herregud, jag har tappat det lite med vikten. Låter larvigt, men med tanke på att jag gått ner en massa, verkligen jättemycket, så är det nästan en skräck att gå upp igen. Jag mår så mycket bättre som smal. Är mer aktiv och gör saker som jag inte gjort som överviktig. Ibland känns det som mitt liv stått på paus medan jag var tjock. Självförtroendet var på botten. Självklart var det en del i skilsmässan tror jag, att jag förlorade i vikt och blev mer säker på mig själv. Hur som helst, nu är det dags att ändra i träning och kost för att det inte ska bli fel. Jag har koncentrerat mig ganska mycket på styrkepass på Friskis, som cirkelfys och skivstång, men det behövs lite konditionspass också känner jag. Igår gick jag på ett intensivpass, ett som jag brukade gå på förr och nu kände jag att det var tungt. Har märkt på mig när jag springer att jag får sämre tider också. Nej, så här kan det inte fortsätta!  Nu är det ordning på torpet. Det blir nyttigare mat, inget slarv på kvällar och lite mer varierad träning. Allt innan det går över styr. Vill förlora 5 kg, men har gått upp 3 kg. Tror attmagen skulle bli bättre då. Har massa lös hud där och är fladdrig lite här och var pga all viktnedgång. Gick ju ner nästan 50 kg under några år så Det är ju inte så konstigt. Men jag gillar min kropp. Den känns stark och jag orkar och gör saker jag aldrig trodde. Och mer ska det bli. Jag är stark! 

Mer frukt och grönt till mig! Slarvar med sånt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela