Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

No woman is an island

Publicerad 2015-07-25 23:44:53 i Allmänt,

Jag har precis sett filmen About a boy. Gillar filmen och har sett den många gånger, men idag lämnade den en tom känsla hos mig. Jag har ingen, förutom mina barn. Måste skaffa bättre kontaktnät. Måste bli bättre på att bjuda över folk. Måste skapa ett nät som finns när jag ramlar. Jag håller på att ramla nu. Jag vill inte ha det så. Känner mig så väldigt ensam, och då ältar jag och tänker dumheter. Snart börjar jobbet igen och då har jag något att göra hela dagarna. Orkar inte med detta snart. Igår sa ju C en massa saker till mig och han får mig alltid att känna mig liten och mindre värd, att jag inte vet hur man pratar. Denna gång var det inte jag, jag lovar. Försökte hålla mig till saken, ekonomi, men han ska alltid anmärka på hur jag säger saker. Han triggar fram saker jag inte vill. Nu fick han mig, genom att tjata, att säga att jag inte vill ha med honom att göra. Han ger sig inte förrän jag säger nåt. Jag orkar inte med honom. Jag hoppas att hans nya klarar det bättre. Är dock rädd för att han köper henne med fina presenter och resor och sånt. Och är lite besviken över att han sätter henne före våra barn. Men det kan jag inte göra något åt. Jag fixar själv för dem, och ser till att de får det de behöver och lite till. 

I morgon firar jag ensam ute i Alunda. Det är min systerdotter som fyllt år. Känns konstigt att komma utan barn, men det är väl så det blir i framtiden. Trist. Fast skönt att träffa familjen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela