Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Mobil, födelsedag och cd-skivor

Publicerad 2015-07-27 14:48:59 i Allmänt,

C tappade ju bort sin mobil förra veckan. Han har varit med i samma konto som oss andra. Nu när jag fixade ny mobil åt L i födelsedagspresent så tog vi bort hans nummer. C fick chansen att fundera och att kanske vara kvar, men han bestämde sig för att köra på med sin jobbmobil. När jag var och pratade med operatören så fick jag ett himla bra deal på en iPhone 6, som jag fortfarande velar om, men har gått och tänkt att det skulle C ha kunnat hoppa på. Nu blev det inte så, och ingen 5s heller som bara skulle kostat 100 kr/månaden. Jag tänkte först ringa och erbjuda, men så insåg jag att nej, vi är skilda och nej, jag måste stå på egna ben. Det känns skönt, och nu så blir det nog en liten orkade och E kanske får en 6a. Eller jag, fast jag behöver inte. Hur som helst, det kommer att bli bra utan C bland räkningarna. 

Finaste L fyller år i morgon och då kommer han hem. Jag var vuxen och frågade C om han ville med och käka pizza ute, men fick så klart en lång harang via sms där han tror sig veta hur jag vill ha det. Hallå, jag frågade ju! Skulle aldrig fråga om jag inte ville. Så är det alltid numera, han säger nej, och sen ändrar sig och skickar långa mess om hur han tänker och reflekterar. Jag skrev tillbaka att han kan tänka sig mig som en bekant och behandla mess och allt utifrån det och bara svara ja tack, eller nej tack. Får se hur länge det håller. 

Annars är det utrensning som gäller här hemma. Har kommit till cd-skivorna. C lämnade ju allt sitt och jag har fått rensa och lämna till honom. Cd-skivorna åker ut i förrådet. Jag har delat som jag vill, och behåller det som jag gillar, slänger en del och lägger hans i en egen kasse. Sen ut med en bokhylla till. Och inget nytt in. 



Kommentarer

Postat av: Teresa

Publicerad 2015-07-27 17:17:44

Hej
Du och jag verkar ha mycket gemensamt
Hör av dig om vill
Kram

Postat av: Teresa

Publicerad 2015-07-27 17:31:43

Hej
Du och jag verkar ha mycket gemensamt
Hör av dig om vill
Kram

Svar: Hej, jag vill ju vara lite halvanonym, så kanske jag hör av mig. Tack för stöd, det uppskattas!
Det fixar sig kanske

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-27 23:08:31

Klokt beslut att inte erbjuda telefon, enklare att inte ha så mkt sammankopplat... Och bra förslag att han ska tänka på dig som en bekant och svara koncist! Jag hejar på dig, fast vi inte alls känner varandra!
//I.

Svar: Tack!
Det fixar sig kanske

Postat av: Anonym 2

Publicerad 2015-07-28 11:53:51

Säger som anonym. Klokt att inte dela tfn. Han har tydligen visat vad han vill.

Jag kan jämföra med min egen skilsmässa.. Skulle ALDRIG erbjuda nått som gynnar exet. Med tanke på hur han behandlat mig.

Gör inte så mot dig själv <3

Svar: Det är så jag måste tänka, att inte involvera honom i min ekonomi.
Det fixar sig kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela