Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Jobbig kväll

Publicerad 2015-07-24 23:39:59 i Allmänt,

Idag kom brevet från tingsrätten med kopian på Cs skrivelse efter 6 månader. Det var jobbigt i sig, men ännu jobbigare hur han skrivit. Sen skulle barnen till honom, vilket så klart är jobbigt det också! Sen är det saken att han blivit av med sin mobil. Jag har frågat om han vill ha ny via mig, men nu var han tvungen att ifrågasätta och klaga osv om ekonomin. Jag har ju lovat mig själv att inte gå till angrepp, men nu gjorde han det. Det var så tydligt att han bara måste anmärka på hur jag gör och säger saker, särskilt som jag är medveten om hur jag säger saker och hur och när. Som om jag sitter utanför. Men så klart det inte gick fullt ut eftersom han inte kan ge sig utan måste anmärka och vara taskig. Inte i hans ögon då, han säger "en reflektion" som han sen tar tillbaka. Lätt sätt för honom att komma undan. Jäklar att jag går på det till slut. Han verkligen provocerar mig. Men nästa gång ska jag vara starkare. Hårdare skal. Inte gå på hans dumheter. Vara mer förberedd, men idag var en känslig dag. Har i alla fall bestämt mig för att dricka ett glas vin, eller varför inte champagne, när skilsmässan gått igenom. Inte för att jag vill fira, men för att bara göra en affirmation, att jag är stark och kan gå vidare. Ska köpa en liten flaska nästa vecka. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela