Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Firande

Publicerad 2015-07-20 10:32:27 i Allmänt,

Igår blev jag ett år äldre, och det var väl ok. Har slutat noja så mycket över ålder. Det var mer när jag var yngre som jag höll på. Så klart att det är kul när folk tror man är yngre, men vet ju själv att man gissar neråt i ålder. De som är mest nojiga måste vara dels de som måste påpeka att man är jättegammal, och att femtio kommer snart osv, dels de som hela tiden försöker vara yngre och ska påpeka det hela tiden. Det sista är C. Han sa ofta att folk trodde han var yngre, han klädde sig yngre. Nu tappar han håret och har världens fulaste frisyr där han kammar över, och har massa vax och skit i håret. Hon kanske tycker det är snyggt. Jag gillade när han hade kort hår och struntade i alla produkter. Men jag behöver inte bry mig, och när han förändrar sitt utseende till det sämre behöver jag ju inte ens tycka han ser bra ut heller längre. 

Hade i alla fall en bra födelsedag och familjen var här och fikade. Det är alltid trevligt. M firades samtidigt och fick presenter. Hon var nöjd, och jag med, för jag fick presentkort på Ikea och ska ta mig dit och köpa en matta snarast. Idag är en ny dag, och den får vi fixa. Det blir nog fika och bibliotek med lilla M. De andra verkar inte vilja komma med, trots fika. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-23 19:43:49

Grattis i efterskott!
//I.

Svar: Tack! 😊
Det fixar sig kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela