Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Fördröjd skilsmässa

Publicerad 2015-01-30 05:40:51 i Allmänt,

När jag kom hem igår låg det två brev från tingsrätten i brevlådan. Ett till mig och ett till C. Nu, tänkte jag, nu är det på gång. Men tji fick jag. C hade inte betalt! Det drar ut på saken ännu längre och det blir ännu jobbigare, i alla fall för mig. Han sa att han hade betalt, men sen säger han att han gjorde det igår.  Jag fattar inte vad han håller på med? För mig är detta jobbigt, men för honom verkar det bara vara nåt praktiskt och då tar det tid för honom. Att sånt påverkar mig negativt har han svårt och se, har alltid haft svårt att se. Han brukar skylla på att man är sån i hans kultur, och att vi svenskar är så, jag vet inte, fyrkantiga. Men det stämmer sjutton inte, det är hans personlighet som är detta med att dra ut på saker, och ekonomiska saker allra helst. Hur som helst, jag får nog vänta nån månad till på att bli skild. Jag vill inte skilja mig, men han är tvärsäker så då kan det ju lika bra ske snarast tycker jag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela