Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Mina känslor

Publicerad 2015-08-04 16:16:51 i Allmänt,

Alltså, jag känner mig helt off när det gäller C. Jag tänker mycket just nu, och det blir inte positivt alls. Jag känner att det är så lätt för C att tycka att jag ska skärpa till mig och sluta vara arg. Hur då? Han svek mig, han sa massa saker, som att jag säker skulle hitta nån före honom, att han skulle leva ensam och finna sig själv osv. Nu visade det sig ju att allt det bara var lögn och att han hade henne redan i sinnet. Just nu håller han på att presentera barnen för henne. Herregud, vår skilsmässa har inte ens gått igenom och de ska vara i hennes lägenhet nästa vecka. Jag hoppas så att han blir tvungen att flytta dit, att den som C bor hos behöver sin lägenhet, eller ska sälja den och att C blir utan. Fast egentligen är det ju en hemsk tanke, men nu, just nu känner jag så. Det kommer i vågor. Jag hoppas även att han blir riktigt sviken av denna nya, att hon gör slut och att han står där helt ensam. Så kommer det inte att bli inom den närmsta tiden tror jag dock. Och nä, bara den elaka delen av mig känner så. 
Men, hur ska jag kunna gå vidare med alla dessa känslor? Det jag skulle haft med honom har han nu med en annan, och gör allt det som vi kunnat göra nu när barnen är äldre. Märker ni att jag pillar rejält på det jävla såret! Ska träna ordentligt i kväll och sen börjar jobbet på måndag = skingra tankarna. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-04 16:30:36

Det är nog något du måste gå igenom, de känslorna... Det är ju ett jättestort svek och en stor besvikelse, det ändrade ju ditt liv och hur du såg din framtid! Klart att det gör rejält ont tidvis! Jag tycker faktiskt att du handskas med det jättebra, du tränar, du tycker att jobbet skingrar tankarna, du ändrar i ditt "nya" hem, kämpar på med barnen och funderar på hur du ska få nya vänner och erfarenheter... Sen tar det förstås lite tid att få saker att falla på plats, men jag tycker du tänker väldigt klokt! Även om du skriver att du fastnat i negativa tankar, så varvar du faktiskt med att skriva framåtsyftande, s.a.s...
//I.

Svar: Tur att någon ser variationen. Tycker själv att det är negativt allt jag skriver. Ska läsa igenom hela bloggen en dag i framtiden, när jag kommit längre med mig själv.
Det fixar sig kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela