Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Länge sen

Publicerad 2016-06-06 19:31:15 i Allmänt,

Oj vad länge sedan det var jag skrev något här. Jag har haft fullt upp med jobb och Ingress. Och så har jag mått skit under våren. Det är som ett vemod som kommer över mig varje vår. Denna vår har det varit extra jobbigt. Jag blir passiv och vet inte vad jag ska ta vägen riktigt. Och jag känner mig ensam. 

Jag har fått många nya vänner genom Ingress, men det är inte sådana vänner som jag kan prata om allt med, någon sådan vän har jag inte...Har haft, men livet har kommit emellan mig och sådana vänner.  Det känns extra hårt nu när midsommar kommer. Jag orkar inte fira ensam med min mamma och syskon. Jag vill ha någon att fira med. Kanske firar jag genom att ha maraton av Outlanders, eller någon annan tv-serie. Eller drar till Stockholm och spelar. Mest surt är att en av mina vänner kommer att vara ensam, men hon är lite utmattningsdeprimerad och orkar inte så mycket. 

Hur det gått med mitt ex? Jo då, där är vi på ruta ett. Det känns konstigt att mina barn träffar en kvinna och ärver kläder av hennes barn och jag har inte fått träffa henne. Har sett henne en gång nyligen. Vi typ hejade, men de gick bara förbi och sen vände exet tillbaka och hejade på barnen. Hon kom inte fram. Jag messade och undrade varför och då svarade han att det var ju så känsligt. Fattar inget, men märker att han inte förändrats ett dugg. Hoppas hon ser det. Tror ibland att han är rädd att jag ska avslöja honom. Tror han har byggt upp en ny värld av lögner och då är det farligt att introducera mig i den världen. 
Från i våras. 


Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2016-06-14 11:55:43

Det är svårt med ex. Jag har inte träffat min mans ex heller, mer än hejat, men det har inte hindrat henne från att mejla mig och kräva både det ena och det andra.

Jag förstår hur du känner och tänker kring midsommar. När jag senast var singel firade jag med How I Met Your Mother-maraton. Inget speciellt, men skönt att inget behöva göra.

Svar: Funderar på att bara åka till Stockholm och gå runt i tom stad och njuta av stillheten på midsommar.
Det fixar sig kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela