Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Midsommar

Publicerad 2015-06-20 06:47:41 i Allmänt,

Det har varit en bra midsommar trots vädret. Jag kommer bara ihåg förra årets midsommar och fy vad hemsk den var. Trodde för ett tag att den skulle förstöra alla midsomrar, men det gick bra i år. Jag firade med barnen och vi åt lunch hemma pga vädret. Sen åkte vi till ett annat ställe än vad vi brukar för att det dels var så kallt, och dels för att det är så många minnen förknippade med dit vi brukar åka. Jag åker dit nästa år, helt klart, men i år fick det vila. På kvällen var vi ensamma, men det var ok. Vi grillade kycklingspett och åt klyftpotatis till. Gott. Sen kollade barnen på film och jag somnade i soffan och sov och sov, vilket gjorde att jag hade svårt att somna senare. Fast det gjorde inte så mycket. Hade nämligen ett fint samtal med E om hästar och ridning. Älskar henne så mycket trots våra duster. 
Känns som om jag kan gå vidare och har gjort det. Funderar mycket på hur man möter någon ny kärlek, men det får bli som det blir tror jag. Att hitta någon på nätet känns bara jobbigt ännu, och jag umgås inte så mycket med folk, så att hitta någon bland vänner känns svårt. Men det kommer kanske en tid när jag vill ut på nätet. Ensamheten skrämmer mig inte, den får mig att bli stark. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela