Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Ilska

Publicerad 2015-06-01 17:18:34 i Allmänt,

Det är så tydligt vem som lämnat och vem som blivit lämnad ibland. Många frågar om jag är skild och börjar sedan beklaga sig över att deras ex är så arg. Då vet jag vem som lämnat. Vad som känns skönt är att jag inte är ensam i min ilska. Samtidigt gör detta att jag börjar se på skilsmässan utifrån, som ett objekt. Vet inte om det är bra eller dåligt, men det känns som en bit på väg. Känner mig överlag ganska bra just nu, kanske stunder av lycka till och med. Det är troligen för att jag försöker leva i nuet och försöker att inte säga nej hela tiden. Jag försöker finna möjligheter i det jobbiga och ja, det känns också bättre. Kanske kommer jag ut hel och stark till slut. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela