Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Läkarbesök som inte blev av

Publicerad 2015-08-10 23:19:35 i Allmänt,

Idag när jag skulle ringa  barnen så visade det sig att fina E hade ett sår som hon inte visste varifrån hon fått det. De hade varit på Apoteket (!) och kollat vad det var och sen sa C att de ringt 1177', men tillslut åkt till akuten i den lilla småstad de är i. De fick så klart vänta superlänge och sen gav C upp. Ja, han lämnade L ensam med M, så L fick lägga M. Inte ok. Och så ringer han mig och diskuterar, fast när jag frågade om han inte frågat den nya hur det funkar i hennes stad så hade han inte gjort det. Han ska till varje pris klara sig själv, fast det är enklare att fråga om hjälp. Jag vet att jag gärna tar över, men ska jag inte visa det jag kan? Ska man låta E komma i kläm för att han vill klara sig själv? Jag orkar inte. Jag vill vara där för mina barn! Särskilt när det är något krångel!  Längtar så efter dem. Jobb och träning i morgon! Funderar på dubbelpass, så jag sover sen på natten utan att vakna och fundera och tänka. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-12 19:14:06

Du kan t.ex lugnt tala om att "ofta går det fortast att ringa sjukvårdsupplysningen på 1177 var man än är", och ta det lite coolt (även om du efter du lagt på luren svär eder över honom). För så tungt är det, att pappaveckor ibland innebär att de löser (eller inte löser) saker på bästa sätt för barnen. Allt kommer man heller inte att kunna påverka... Mitt ex funkade så att ju argare jag blev, desto argare blev han. Ju lugnare jag var, desto mindre behövde han demonstrativt visa att han gör som f*n han vill och det var alltid tvärtemot vad jag sade (oavsett hur rätt jag hade i sak).

Hoppas det gick bra med såret!
//I.

Svar: Jo, så kanske.
Det fixar sig kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela