Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Oroliga barn

Publicerad 2016-06-29 05:56:48 i Allmänt,

Igår kom L oc M hem till mig efter att ha varit en vecka hos sin pappa. L var orolig och ledsen och vi pratade länge. Han är orolig över att C och hans nya pratar om att flytta ihop. Det i sig verkar vara ok, men de pratar så klart om att flytta dit hon bor, vilket är ungefär 7 mil härifrån. Hennes barn kan ju inte byta skola så då blir det till henne C flyttar. Om inte hennes ex flyttar till Uppsala. Detta gör L upprörd och orolig. M är yngre och tänker inte lika långt. Det som de tänker på är hur de ska komma till skolan därifrån. Jag ser inte hur det är möjligt ens eftersom de skulle få så himla långa dagar. L har ju sina träningar dessutom.

Så klart det oroar mig också. Vet inte hur det blir om han sviker dem och flyttar. Och så funderar jag så klart hur det kunde bli så här, att han tänker svika sina barn för en kvinna. Bara tanken förstår jag inte. Helt ärligt hoppas jag innerligt att det inte blir så, för barnens skull. Många röriga tankar just nu om detta.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2016-07-10 12:45:09

Inland har jag en känsla av att vissa föräldrar sviker sina barn sådär totalt för att de inte orkar med sitt dåliga samvete, så de liksom skiter i dem totalt istället. Vansinnig logik men jag har en känsla av det, att de liksom sticker huvudet i sanden.
Sen finns det ju män(niskor) som är regelrätta idioter och utpräglade egoister. Och i de fallen tror jag barnen har det bättre utan dem.
<3

Svar: Jo, jag tror som du, samvetet sticker och så bara tänker man på sig själv.
Det fixar sig kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela