Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Självkänsla

Publicerad 2015-05-05 06:09:15 i Allmänt,

Har tänkt mycket på hur jag mått i mitt förhållande med C. Jag har kanske verkat självsäker och stark, men så har det verkligen inte varit. Jag har varit kraftigt överviktig, vilket har påverkat mig och hur jag velat ha närhet. Eller krävt närhet och sex. C tog inga initiativ och detta fick mig att känna mig misslyckad och oattraktiv. I hans värld spelade det ingen roll, trots att jag sa att det gjorde det för mig. Det är svårt att bara vara den som tar initiativ till det mesta och visst ledsnade jag och kände mig tjatig. Och kände mig misslyckad. När jag sedan gick ner en massa i vikt blev självförtroendet bättre och jag började vakna till liv igen, tills C knuffade ut mig i tomheten som blev till en skilsmässa. Nu är den snart klar, och jag känner att jag är på väg upp igen. Jag känner att jag hittar mig själv mer och mer. Jag ska bara få ordning på ekonomin.  Det är det som behövs för att jag ska kunna känna mig tryggare i mitt liv. Har startat tänka att jag kanske skulle ha något eget, frågan är bara vad? Vad ska jag kunna tillföra och dessutom ta betalt för? Men jag håller ögonen öppna och även sinnet. Självkänslan ska byggas och jag vet att jag klarar detta! 

Där bakom kanska lyckan finns. Årets första regnbåge förra veckan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela