Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Ånger

Publicerad 2015-06-08 23:23:23 i Allmänt,

Jag ska berätta något hemskt. Något som jag aldrig sagt till någon. Något som jag ibland tänker har förstört vårt äktenskap. Vad? undrar du nu kanske. Jo, på vår bröllopsnatt kände jag att det var fel. Att jag ångrade mig och att jag inte ville. Sen har jag ofta tänkt på den känslan och undrat om jag skulle följt den. Jag har dock aldrig sagt något till C. Det var kanske fel att inte säga något, men vi hade det aldrig så att vi pratade förtroligt med varandra. Han drog sig undan redan från början och jag visste inte hur jag skulle bryta den tystnaden. Jag var för mesig helt enkelt. För feg. Det ska jag lära mig av detta, att se till att få det bra, som jag vill med närhet och förtrolighet. Allt detta utan prestige och behov av att visa upp sig som bättre än vad man är. Nej, naket ärligt vill jag ha det. Så ska jag ha det. Sen. Om jag finner någon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela