Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Barnen vet

Publicerad 2015-07-14 22:16:22 i Allmänt,

Idag kom barnen. De har varit så efterlängtade, och de verkar ha längtat även de. Skönt att ha dem hemma. Jag har fixat lite hemma när de varit borta. Jag har fixat köket och vardagsrummet. Köpte ny lampa till köket idag, och det blev riktigt bra! Barnen såg så klart direkt och de var nöjda. E var glad och trevlig, och senare kom det vanliga "Gååå, stäng dörren! ". Det var också efterlängtat. Smolket i bägaren är att C berättat för barnen att han träffat en ny. Det känns. Samtidigt hade han sagt till barnen att de inte skulle prata med mig. Min lilla M berättar ju allt så jag blev lite arg och ringde upp. Vi kan verkligen inte prata så jag skällde och sa massa elaka saker till honom. Jag kan verkligen vara elak ibland, men vi är två som träter och vi är lika hemska båda två mot varandra. E och L hade tom träffat denna nya och hennes barn. Nu får vi se hur fort det går innan de blir ett par på riktigt. Verkar gå fort. Hur jag känner mig? Inte som jag trodde. Det känns ok, jag är inte knäckt, inte ledsen inte alls som en sviken ex-fru, utan det är mer likgiltigt. Jag vill bara radera honom ur mitt liv. Fast det går ju inte. 

Ny möbel till tv:n. Den som tidigare var i köket. Och en Sheldon som säger det som jag skulle kunna säga nu. 



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-15 09:58:27

Du gör det bra :-)
När jag och mitt ex skildes var allt väldigt infekterat, och som du skriver sade vi dumma saker båda två. Men eftersom han inte drog sig för att blanda in barnen började jag känna att det var ohållbart. En sak som hjälpte mig var att tänka mig att jag filmades hela tiden vi pratade med varandra (tänk dokusåpa ;-)). Jag tänkte att filmen skulle kunna spelas upp för våra barn utan att jag skulle behöva skämmas över vad jag sade, inte svära/skrika, medan det klart skulle framgå att det var han som betedde sig illa. Jag lät mig inte längre dras med i känslostorm och ilska, och det var så skönt.
//I.

Svar: Bra tips, ska tänka så.
Det fixar sig kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela