Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Löss

Publicerad 2015-01-29 05:55:50 i Allmänt,

Så kom barnen. De är hos mig från tisdag till onsdag nästa vecka efgersom C jobbar kväll. M kom med sällskap. Hon sa att det kliat en massa i huvidet och att hon trodde det var nåt. Kammade håret på henne och hittade några löss. Stora rackare och även gnetter hade hon. Letade reda på lusmedel och försökte behandla. Hon klagade fortfarande att det kliade så igår kväll behandlade jag igen. Jäkla löss! Kammade först och hittade EN stor lus. Det var kanske den som bets? Ringde en vän som har råkat ut för mycket löss och fick lite experthjälp av henne. Tur vänner finns! Nu tror jag att lössen är borta, men ska kamma varje dag, det blir fläta och på tisdag behandlar vi igen! Hoppas det är borta sen. Tur att M inte tyckte det var alltför jobbigt. Blev det mest välkammade håret i kvarteret i alla fall. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela