Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Tänjer på sanningen, igen

Publicerad 2015-08-22 21:12:46 i Allmänt,

Så tänjer C på sanningen, igen. Han frågade för länge sen om jag kunde ta barnen längre nån vecka i september. Då sa jag att jag måste kolla. Nu så frågade han igen och sa nu att han skulle boka sista-minutenresa. Visst, säkert, det fattar jag väl att resan redan är bokad. Blir så irriterad att han inte kan vara ärlig ens med en sån skitsak. Sen blir jag så klart lite besviken på att han åker till Grekland på solsemester. Det ville han inte med mig. Så klart att han gör allt nu. Och att han har möjlighet att leva livet barnfritt med ny kvinna. Jag finns ju där så klart och tar barnen. Har lust att säga nej, känner mig lite utnyttjad faktiskt. Ska nog sätta honom på pottkanten nästa gång, kanske. Har väl också ett liv, eller har jag det? Ska i alla fall leka med tanken, men vet ju att barnen går först, och jag vill ha dem här jämt. 
En annan sak som irriterar mig är att han inte bryr sig mer om barnens liv än att han kör sin bil med bromsar som inte fungerar ordentligt. Han ska fixa dem, men som han alltid missköter sina bilar så tvivlar jag. Men nu finns inte jag där och hjälper honom att fixa bilen, eller bistår med pengar till ny. Nu får han klarsignal själv, eller ta hjälp av sin nya. Lycka till. Jag ser till att barnen inte åker med förrän han fixat bilen. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-23 07:09:05

När jag skilde mig pratade min pappa med mig om att jag borde säga nej till exet när han ville att jag skulle ha barnen hans tider, för han utnyttjade mig ju. Visst, det är ett sätt att se på det: men jag vann ju tid med barnen, och jag vann deras vetskap om att de alltid var välkomna hos mig. Vinsten i ett större perspektiv är så mkt mer än att markera mot exet. Mina äldsta är vuxna nu och vi står varandra nära, men dottern har ingen kontakt alls med sin pappa sedan tonåren och sonen sporadisk. Deras upplevelse av sin uppväxt och våra olika prioriteringar har förstås spelat in. Sedan kan man ju sätta ner foten vad gäller pengar, saker och annat man förväntas ställa upp med.
//I.

Svar: Ja, tiden med barnen tar jag utan tvekan. Annan hjälp får han söka annanstans. Tack!
Det fixar sig kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela