Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Klart slut

Publicerad 2015-08-14 22:52:52 i Allmänt,

Så kom brevet från tingsrätten. Det ser väldigt allvarligt ut, att det är en dom. Men nu är skilsmässan klar. Vi är skilda. På riktigt. Trodde det skulle vara mer känslosamt att få beskedet, men just nu känner jag mig ganska likgiltig. Det skulle aldrig gå att spola tillbaka och bli vi igen. Vi har båda gått vidare på olika sätt. Jag har jobbat med mig själv och mig personligt. Känner en säkerhet, som jag hoppas kommer att växa. Jag orkar inte med onödiga konflikter, och gudarna ska veta att stressen i mig har kommit igång igen eftersom jag börjat jobba igen. Det är tur att jobbet finns för nu finns inte tiden att bara vara hemma och tänka, utan livet går i 180. Jag tillät mig dock att tröstäta glass. Jag som inte ens är så förtjust i glass. Dumt att falla i tröstätarfällan! 



Kommentarer

Postat av: Teresa

Publicerad 2015-08-15 17:02:27

Hm samma här kände endast likgiltighet , eller skönt det är över
Mest är det trist för barnen att han inte bryr sig om dem

Postat av: Teresa

Publicerad 2015-08-15 17:02:44

Hm samma här kände endast likgiltighet , eller skönt det är över
Mest är det trist för barnen att han inte bryr sig om dem

Svar: Tråkigt att barnen inte betyder mer!
Det fixar sig kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela