Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Fd utetjej

Publicerad 2015-04-03 22:30:25 i Allmänt,

Var ut igår med en kollega. Dels pratade vi om en annan kollega som varit med om en mycket allvarlig olycka, dels pratade vi män och förhållanden. När vi satt där på utestället/restaurangen/innestället i stan och åt lite och drack öl/vin så kände jag åter igen att nä, detta var inte stället dit jag vill gå för att hitta någon. Jag har gjort mitt med uteställen, flörtar och sånt som följer med att ses på krogen när man är full. Har gjort det innan barnen och vill inte igen. Såg i och för sig en av min kollegas killkompisar på promenaden i morse. Lite kul att jag inte var ensam ute ganska tidigt efter en utekväll. 

Var ska jag hitta någon egentligen undrar jag. Tror jag får lov att söka mig till nåt annat ställe. Kanske som värdinna på Friskis? Fast har jag tid med det? Kanske ska ta mig tid? Eller så bara låter jag tiden gå och hoppas på det bästa. Det har ju inte gått ett år, inte ens ett halvår. Tids nog så står nästa prins där för mig. 

Jag har tänkt på det här med C. Han är även han ganska desperat efter någon ny. Vet att han flirtar runt på jobbet. Han är alltid ute efter nån ung tjej. Jag kan inte låta bli att önska att han blir bränd och sviken. Det går inte för mig att vara storsint i detta. Jag är fortfarande bitter. Tänk om jag slutar som en bitterfitta? I den negativa bemärkelsen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela