Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Barn och pappa

Publicerad 2015-04-30 22:56:19 i Allmänt,

Jag är ju lugn och nöjd nu när barnen är hos mig. De ska vara här på heltid ett långt tag. Samtidigt tycker jag att det är ledsamt att se hur C som ger upp och låter bli att kämpa för att ha barnen. Det kommer att vara jag som får se till att barnen kommer till honom. Att de inte tappar kontakten. C säger att han inte vill att jag ska tycka att han prioriterar annat, jobb tex, framför barnen. Jag tycker nog att han gör det, men tänker inte ta den striden, utan får se till att barnen har det bra och att de träffar sin pappa. 

Samtidigt har jag fått en annan förståelse för föräldrar som helt egoistiskt vill ha barnen för sig själva. Det vill jag oxå! Får verkligen jobba med mig själv om att barnen faktiskt behöver oss båda. Jag vet inte varför han kan lämna dem frivilligt som han gör. Har han inte samma känslor som jag? Han kommer att förstöra den relation han har med dem om han ska göra så här, att knappt träffa dem. Och då menar jag träffa dem mer än att skjutsa dem hit och dit. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela