Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Körkort och bil

Publicerad 2014-10-31 18:55:00 i Allmänt,

Det här med bilen är en evig historia hos oss. Det är det slut med nu. Jag själv har inget körkort och därför faller det sig naturligt att C tar bilen. Hur länge den nu håller... Är det något han är dålig på så är det att hålla bilen hel. Mest på grund av att han bara kör och aldrig servar den. Han lämnar knappt in för besiktning heller. Eller jo, men det brukar ta ett tag och några ombokningar. Vår förra bil var så slut att den fick lämnas till skroten.
 
Nu då, hur ska det gå nu? Ensam med tre barn så måste jag ha ett körkort i alla fall. Det har jag insett. Det är lite att fixa med. Tyvärr har jag ju nu ingen att köra med. C är alltid så negativ när jag för på tal att ta körkort. Han säger att så klart han kan hjälpa till, men att det kommer att ta tid för mig, att det kanske är bäst att börja senare i vinter, eller vår kanske. Jag vet inte, men jag vill ju kunna köra året om så jag måste ju bara starta. Har skickat in papper men måste beställa synundersökning.
 
Hur blir det i sommar utan bil? Det blir inte mycket bad i sjö mao. Om vi inte kan ta bussen. Vi får se hur vi ska göra. Jag skulle vilja åka på semester oxå med barnen. Men vart? Utan bil är det tuffare för man kan ju inte gå så långt med packning.
 
Bil måste jag ha, och körkort. Det får bli av ihopsparade pengar. Jag har lärt mig min läxa.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela