Det fixar sig kanske

Ännu en skilsmässoblogg blev det i bloggvärlden. Det handlar om min skilsmässa.

Ekonomi

Publicerad 2014-10-30 23:09:29 i Allmänt,

Vår ekonomi har alltid varit kass. Först och främst för att C inte hade någon inkomst när vi först kom till Sverige. Men sen fick han jobb och inkomst ganska snabbt ändå. Tyvärr så ville C leva på en högre nivå än vad vi hade råd med. Det var svårt för mig att stå emot och jag hakade på det tåget. Det betyder att vi har haft en massa smålån och krediter. Vi har haft det svårt ekonomiskt trots att C haft två jobb. Att inte ens kunna åka på semester har varit hemskt, särskilt för barnen. 

Idag har jag tagit tag i min ekonomi. Nu ska jag få ordning i alla fall. Hade bokat tid på banken för en genomgång. Ska även på kommunens rådgivning nästa vecka för att få hjälp att styra upp så jag klarar mig. Känner att jag blir orolig för hans ekonomi, men nu är det inte mitt problem längre. Inte på samma sätt. Min ekonomi oroar mig också. Ska jag klara mig med min dyra hyra? C har sagt att han ska hjälpa men jag känner redan att det kommer små förändringar i attityd.  Vi har aldrig kunnat prata ekonomi heller. Det är svårt. C har nog inte varit ärlig någon gång med hur mycket han tjänar och vi har aldrig satt oss ner och tittat igenom ekonomin tillsammans. Nu blir det bara jag och mina pengar.

Det har alltid varit jag som varit den praktiska i detta med ekonomi, och då är jag ändå helt oekonomisk. Måste ta tag i mig, precis som jag gjort med vikten en gång (berättar om min viktresa i ett annat inlägg). Ska ha en buffert om ett år. Och en ny tjänst med bättre lön. Två mål! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det fixar sig kanske

Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum. Det här är min sanning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela